23948sdkhjf

Profilerad kommunikationschef lämnar Lidl

Efter nästan sex år som kommunikationsdirektör för Lidl Sverige väljer Bella Goldman att lämna lågpriskedjan. Det meddelar hon själv i ett inlägg på Linkedin.

Gabriella ”Bella” Goldman har varit en profilerad Lidlchef, senast med titeln varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör. Hon har både själv skrivit debattinlägg, men framför allt legat bakom många reklamkampanjer som fått stor uppmärksamhet. Inte sällan har det handlat om PR-utspel som retat gallfeber på konkurrenterna. Eller som hon själv beskriver det: ”Vi har gjort det med självförtroende och med glimten i ögat.” 

Vad hon ska göra härnäst är Goldman inte redo att berätta, bara att hon närmast kommer att tillbringa tid med familjen och att sedan väntar nya utmaningar.

”Nu är det dags att ta nästa steg. Jag ser fram emot att få använda allt det jag lärt mig i ett nytt sammanhang", skriver hon.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Efter Lidls prisutspel – Matpriskollen listar varorna
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.14