23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pekås surfar på lågprisvågen – upp 25 procent

Liksom andra lågprisaktörer går det uppåt för Coop Värmlands lågpriskedja.

Coop Värmlands lågpriskedja Pekås har ökat sin omsättning med 25 procent, jämfört med hur siffrorna såg ut förra året. 

Ökningen började märkas redan i somras, och nu upplever Pekås vd Tony Carlsson att ökningen har börjat stabilisera sig. 

Människor söker sig till lågprisalternativen när inflationen stiger, och prioriterar bort lite dyrare varor som ekologiskt och annat, vilket kanske inte alltid är det bästa, tycker jag, säger Tony Carlsson till Fri Köpenskap.  

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|