23948sdkhjf

Matpriskollen: Störrre kontraster tvingar fram bättre erbjudanden

Det blir större kontraster mellan billigt och dyrt, vilket tvingar fram allt bättre erbjudanden, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i sin granskning av veckans kampanjer.
 Vilka kontraster. I ena änden höjs priserna på 4-pack laxfilé av bästa sort till 180 kronor. I den andra säljer Ica Supermarket 4-pack laxfilé för 59 kronor. Nu ska man framhålla att det nog är skillnad på fisk och fisk och att Ica satsar allt mer på starka priserbjudanden.

Ju mer high-low det är i branschen desto bättre blir konsumenten på ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
”Vi vet inte hur många som i slutändan berörs” – Icas vd om tuffa sparpaketet
Pricer utser ny vd
Nära-butiken blev omsättningsraket – upp 500 procent
Extra: Ica lanserar hårt besparingsprogram – 200 tjänster ska bort
Utförsäljning på Hemköpsbutik – efter bara nio månader
Butikerna som lämnar ut flest paket i Sverige
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.14