23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Störrre kontraster tvingar fram bättre erbjudanden

Det blir större kontraster mellan billigt och dyrt, vilket tvingar fram allt bättre erbjudanden, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i sin granskning av veckans kampanjer.

 Vilka kontraster. I ena änden höjs priserna på 4-pack laxfilé av bästa sort till 180 kronor. I den andra säljer Ica Supermarket 4-pack laxfilé för 59 kronor. Nu ska man framhålla att det nog är skillnad på fisk och fisk och att Ica satsar allt mer på starka priserbjudanden.

Ju mer high-low det är i branschen desto bättre blir konsumenten på att lära sig att kolla priser och extrapriser. Det är en ganska jobbig situation som tvingar fram allt bättre erbjudanden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.171