23948sdkhjf

Hemköp hanterar lågpris-boomen utan ökat fokus på klippvaror

Hemköp har gynnats av återgången till fysiska butiker efter pandemin. Nu står kedjan, och hela dagligvarubranschen, inför utmaningar med ett ökat prisläge, och Hemköp har sin plan över hur utmaningarna ska mötas. 
Konsumenterna har ändrat sitt köpbeteende och håller hårdare om plånboken till följd av inflations- och omvärldsläget. 

Kedjor som till exempel Willys och Lidl går starkt fram och tar marknadsandelar.    

Hemköp, som satsar mer på färskvaror och måltidslösningar än att vara en lågprisprofil som&nb...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.079