23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hemköp hanterar lågpris-boomen utan ökat fokus på klippvaror

Hemköp har gynnats av återgången till fysiska butiker efter pandemin. Nu står kedjan, och hela dagligvarubranschen, inför utmaningar med ett ökat prisläge, och Hemköp har sin plan över hur utmaningarna ska mötas. 

Konsumenterna har ändrat sitt köpbeteende och håller hårdare om plånboken till följd av inflations- och omvärldsläget. 

Kedjor som till exempel Willys och Lidl går starkt fram och tar marknadsandelar.    

Hemköp, som satsar mer på färskvaror och måltidslösningar än att vara en lågprisprofil som sitt koncernsyskon Willys, upplever fortfarande positiva effekter av återgången till fysiska butiker efter pandemin. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|