23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så spås dagligvaruhandelns 2023 bli

Lågpris kommer att dominera året samtidigt som restauranger och e-handel backar.

Efter ett 2022 präglat av kraftig inflation och nedåtstigande värdeutveckling riktar många butikschefer och handlare nu blicken framåt mot det kommande året. Enligt DLFs Marknadsutsikter kommer även 2023 bli ett tufft år. Även om det finns ljusglimtar.

Då 2022 präglades av rekordinflation och restaurangernas återhämtning efter pandemin kommer 2023 enligt rapporten att präglas av lågkonjunktur och fortsatt inflation. Restaurangernas som under 2022 såg en värdeutveckling på 25,6 och en volymutveckling på 18,6 procent beräknas backa till 1,8 i värde och -3,9 procent i volym under 2023.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|