23948sdkhjf

Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital

Hemköp har genomfört en pitch för att hitta en ny mediebyråpartner. Efter avslutad pitch står det nu klart att kedjan väljer Hear och 56K Digital som nya partners.

Ambitionen var att hitta en byråpartner med förståelse för den förändring och de utmaningar som detaljhandeln står inför och där e-handeln utgör ett allt viktigare inslag för kunderna.

– Vår övergripande målsättning är att stärka vårt varumärke och vår affär och ett viktigt uppdrag för våra nya byråer blir att öka effektiviteten av våra medieinvesteringar och öka vår digitala närvaro. Här är vi övertygade om att både Hear och 56K Digital har mycket att bidra med, tack vare relevant branscherfarenhet och spetskompetens inom både strategisk rådgivning och digital marknadsföring, säger Hemköps marknadsdirektör Ted Bergström i en kommentar.

Hemköps marknadsavdelning har sedan några år en egen inhousebyrå som ansvarar för all reklam och extern kommunikation, medan mediebyråuppdraget legat hos OMD.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Icanders femte restaurang har öppnat: ”Känns fantastiskt”
Bygglov beviljat – Icabutiken rivs
Nya butikschefen rekryterar till citybutik som byggs för fullt
Varuhuschef värvad till City Gross: ”Vill tillföra kundfokus”
Då öppnar nya Willys – hon blir butikschef
Emv och rabattdjupet ökar när kedjorna anpassar kampanjerna
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.109