Konceptet går ut på att konsumenter tingar varor från en dagligvarubutik i kommentarerna på ett inlägg där butiken annonserar om möjligheten att förhandsboka av produkten.
Vissa veckor är 20 procent av Ica Nära Ässets i Forshedas försäljningsandel från förhandsbokningar av varor på Facebook, och på Ica Nära Stabbetorget utanför Göteborg så s...
Butikerna som gör säljsuccé på Facebook
Fenomenet med Facebookbokningar har växt fram mer under de senaste åren hos både Ica, Coop och Hemköp.
Henric Grahn, Ica Nära Ässet samt Samuel och Sara Hedlund på Ica Supermarket i Lycksele. Foto: Ica Nära Ässet, Ica Supermarket Lycksele
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer