23948sdkhjf

Butikerna som gör säljsuccé på Facebook

Fenomenet med Facebookbokningar har växt fram mer under de senaste åren hos både Ica, Coop och Hemköp.
Konceptet går ut på att konsumenter tingar varor från en dagligvarubutik i kommentarerna på ett inlägg där butiken annonserar om möjligheten att förhandsboka av produkten. 

Vissa veckor är 20 procent av Ica Nära Ässets i Forshedas försäljningsandel från förhandsbokningar av varor på Facebook, och på Ica Nära Stabbetorget utanför Göteborg så s...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Han är först ut när Tempo pilottestar hybridlösning
Anställd på Coop fick sparken – får skadestånd
Picadeli på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Falukorv, konserver och emv rusar på nätet när ekonomin kärvar
Svinnet minskar i butik och i hemmet
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.11