23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lidl tar marknadsandelar i lågprisboomen – ”Relativt unika”

Lågprisaktörer går starkt nu, och Lidl hade redan 2021 ett starkt år.

Lidl ökade sin omsättning med 7 procent under räkenskapsåret första mars 2021 till sista februari 2022. Omsättningen uppgick till 14 186 miljoner kronor, vilket är en ökning med 937 miljoner kronor.

– Vårt koncept med högsta kvalité till lägsta pris är aktuellt just nu. Det syns även hos andra lågprisaktörer som lyfter nu. Sen har vi byggt om många av våra butiker, vilket gör att vi har kunnat lyfta fram vårt utbud på ett ännu bättre sätt, säger Lidl Sveriges finansdirektör Martin Kauffner till Fri Köpenskap.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|