23948sdkhjf

Så minskar kedjorna kampanjtrycket när kunderna handlar mer till extrapris

Nu minskar antalet kampanjer i dagligvaruhandeln. Den senaste tidens utveckling mot att konsumenterna handlar mer till kampanj- och extrapriser, har lett till att kedjorna dragit ner på kampanjaktiviteten.
Sett över hela året ligger kampanjnivån fast. Under veckorna 1-47 gjorde kedjorna totalt 39 030 kampanjer, en liten ökning med 0,3 procent jämfört med förra året.

Under veckorna 37-47 går det dock att se tydligt att antalet kampanjer har minskat. 9 181 kampanjer under perioden innebär en minskning med 4,3 procent.

Antal kampanjer i dagligvaruh...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079