23948sdkhjf

Röster från branschen: Så tror vi om 2023

Efter ett 2022 med krig i Europa, skenande elpriser och höjda räntor går dagligvaruhandeln in i ett 2023, som fortsatt kantas av utmaningar. Här spår personer från branschen de kommande trenderna, listar utmaningarna och delar med sig av sina förhoppningar om vad året ska bjuda på.





Karin Brynell, vd Svensk Dagligvaruhandel

Karin Brynell är vd för branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel. Foto: Svensk Dagligvaruhandel Vilka trender tror du kommer att kunna ses under året?

– Vi tror att inflationen fortsätter under 2023. Det innebär fortsatta prisökningar och ökade kostnader för hela livsmedelskedjan, så det är ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Han är först ut när Tempo pilottestar hybridlösning
Anställd på Coop fick sparken – får skadestånd
Picadeli på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Falukorv, konserver och emv rusar på nätet när ekonomin kärvar
Svinnet minskar i butik och i hemmet
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.078