23948sdkhjf

Biofach tillbaka – svenska deltagandet större än någonsin

Biofach i Tyskland är tillbaka efter pandemiuppehåll.

Den stora tyska ekologiska mässan Biofach Tyskland kommer efter ett längre uppehåll under covid-pandemin att återigen gå av stapeln i Nürnberg den 14-17 februari.

I år kommer Sverige att delta för tionde gången och den svenska samlingsmontern kommer att finnas på plats med beviljat stöd från Jordbruksverket som en del i den svenska livsmedelsstrategin.

Det svenska deltagandet kommer i år att vara större än någonsin då totalt 18 företag kommer att delta i samlingsmontern.

– Att delta på Biofach ger företagen möjlighet att visa upp de mervärden som svensk ekologisk livsmedelsproduktion står för. Samtidigt hoppas vi att den starka närvaro som Sverige nu visar upp på den internationella arenan ska få fler svenska producenter att våga satsa på ekologiskt och inse vilken enorm potential som finns utanför Sveriges gränser, säger Marie Jaeger på Trade Fair Agency, som är arrangör av samlingsmontern, i en kommentar.

Tyskland är Europas största marknad för ekologiskt och är, efter Norge, Sveriges största handelspartner i världen. Under 2020 ökade omsättningen för ekologiska varor i Tyskland med 22 procent och under 2021 med ytterligare 6 procent.

Här är de deltagande svenska företagen på Biofach 2023:

  • Almnäs Bruk
  • Organic Sweden
  • Bagers
  • Roots of Malmö
  • Camelina of Sweden
  • Skånsk Chili
  • Mossagården
  • Svenska LantChips
  • Nordic Chocolate
  • Swedish Bee Company
  • Nordic Kings Supplements   
  • Tekompaniet
  • Nordisk Bärinnovation
  • The Nordic Soda Company
  • Oh Mungood
  • Dirtwater Fox Brewery
  • Norrlands Fruktvin
  • Van Ufford/Kalmar Chokladfabrik

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Han är först ut när Tempo pilottestar hybridlösning
Anställd på Coop fick sparken – får skadestånd
Picadeli på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Falukorv, konserver och emv rusar på nätet när ekonomin kärvar
Svinnet minskar i butik och i hemmet
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.126