23948sdkhjf

Så mycket sjönk e-handelsandelen under 2022

Årets som gick var ett dystert år för dagligvaruhandeln som såg sin försäljning minska med 5,6 procent efter prisjustering. Men allra värst gick det för näthandeln som såg sin försäljning sjunka med hela 17 procent under 2022.

– Under 2022 öppnade samhället upp igen efter pandemin och konsumenterna sökte sig tillbaka till butikerna. Som en följd a...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Han är först ut när Tempo pilottestar hybridlösning
Anställd på Coop fick sparken – får skadestånd
Picadeli på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Falukorv, konserver och emv rusar på nätet när ekonomin kärvar
Svinnet minskar i butik och i hemmet
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.11