23948sdkhjf

Nudging gav effekt i ekoförsäljningen

Placering i butik i kombination med mervärdesbudskap gav effekt.
Ekoförsäljningen i Sverige har de senaste åren saktat in. Bara under det tredje kvartalet i år minskade volymen med 13 procent.

Men det finns metoder för att öka försäljningen av ekologiska varor visar en rapport från branschorganisationen Organic Sweden. I rapporten som utförts genom en rad butiksexperiment av byrån Beteendelabbet framkommer det ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Han är först ut när Tempo pilottestar hybridlösning
Anställd på Coop fick sparken – får skadestånd
Picadeli på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Falukorv, konserver och emv rusar på nätet när ekonomin kärvar
Svinnet minskar i butik och i hemmet
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.079