23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Emv och rabattdjupet ökar när kedjorna anpassar kampanjerna

2022 var ett omskakande år för dagligvaruhandeln, med skenande priser och vikande försäljning. Kampanjaktiviteten från kedjorna var inledningsvis fortsatt hög, men under andra halvåret minskade alla kedjor utom ÖoB sina kampanjer.

– Det är långa ledtider och kampanjerna planeras lång tid i förväg, säger Ulf Mazur, vd på Matpriskollen.

Företaget har just publicerat sin sammanfattning över kampanjåret 2022, som siffrorna i den här artikeln bygger på.

– Det har varit ett exceptionellt år. Aldrig tidigare har konsumenternas beteende ändrats så fort. Med en matinflation på 15 procent letar kunderna extrapriser och har blivit mer prismedvetna och multilojala, säger Ulf Mazur.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|