23948sdkhjf

Emv och rabattdjupet ökar när kedjorna anpassar kampanjerna

2022 var ett omskakande år för dagligvaruhandeln, med skenande priser och vikande försäljning. Kampanjaktiviteten från kedjorna var inledningsvis fortsatt hög, men under andra halvåret minskade alla kedjor utom ÖoB sina kampanjer.
– Det är långa ledtider och kampanjerna planeras lång tid i förväg, säger Ulf Mazur, vd på Matpriskollen.

Företaget har just publicerat sin sammanfattning över kampanjåret 2022, som siffrorna i den här artikeln bygger på.

– Det har varit ett exceptionellt år. Aldrig tidigare har konsumenternas beteende ändrats så fort. Med en matinflation på 15 p...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094