23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nöjd Balkow ser potential för Axfood att växa ytterligare

Axfood och framför allt Willys utklassade marknaden under det fjärde kvartalet. Det är ett kvitto på att många kunder uppskattar det vi har att erbjuda, säker koncernchefen Klas Balkow.

I en miljö där hela dagligvaruhandeln tappar volym håller Axfoods butiker och allra mest Willys ställningarna och ökar.

Varför, har ni en bättre mix än marknaden?

– Den stora skillnaden är att vi fått en betydligt bättre kundtrafik till Willysbutikerna, säger Klas Balkow till Fri Köpenskap.

– Av de andra segmenten har till exempel Snabbgross haft en bra utveckling, hjälpt av kundernas återgång till kafé och restaurang. Hemköp gör det också bättre än marknaden, framförallt inom sitt segment traditionell dagligvaruhandel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078