23948sdkhjf

Matpriskollen: Så övertygar kedjorna om sina priser

I veckans granskning av kedjornas kampanjer studerar Ulf Mazur på Matpriskollen skillnaden mellan Icas och Coops priskommunikation.
Nu är det sänkt pris på 1 000 varor jag köper ofta. Så länge det är så stora prisskillnader mellan kampanjpriserna och ordinarie pris och mellan olika butiker, kommer konsumenterna vara väldigt vilsna och skeptiska till uttryck som ”Lågt pris” och ”Prisvärde”.

Gemene man litar inte på att någon butik har lågt pris, förutom Lidl och Willys. Anledni...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.094