23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Så övertygar kedjorna om sina priser

I veckans granskning av kedjornas kampanjer studerar Ulf Mazur på Matpriskollen skillnaden mellan Icas och Coops priskommunikation.

Nu är det sänkt pris på 1 000 varor jag köper ofta. Så länge det är så stora prisskillnader mellan kampanjpriserna och ordinarie pris och mellan olika butiker, kommer konsumenterna vara väldigt vilsna och skeptiska till uttryck som ”Lågt pris” och ”Prisvärde”.

Gemene man litar inte på att någon butik har lågt pris, förutom Lidl och Willys. Anledningen till att man fortsätter handla de andra butikerna är i huvudsak annat än priset. Det är läget, öppettider, det breda sortimentet, servicen, kundprogrammet med mera.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157