23948sdkhjf

Matpriskollen: Så övertygar kedjorna om sina priser

I veckans granskning av kedjornas kampanjer studerar Ulf Mazur på Matpriskollen skillnaden mellan Icas och Coops priskommunikation.
Nu är det sänkt pris på 1 000 varor jag köper ofta. Så länge det är så stora prisskillnader mellan kampanjpriserna och ordinarie pris och mellan olika butiker, kommer konsumenterna vara väldigt vilsna och skeptiska till uttryck som ”Lågt pris” och ”Prisvärde”.

Gemene man litar inte på att någon butik har lågt pris, förutom Lidl och Willys. Anledni...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094