23948sdkhjf

Matpriskollen: Så övertygar kedjorna om sina priser

I veckans granskning av kedjornas kampanjer studerar Ulf Mazur på Matpriskollen skillnaden mellan Icas och Coops priskommunikation.
Nu är det sänkt pris på 1 000 varor jag köper ofta. Så länge det är så stora prisskillnader mellan kampanjpriserna och ordinarie pris och mellan olika butiker, kommer konsumenterna vara väldigt vilsna och skeptiska till uttryck som ”Lågt pris” och ”Prisvärde”.

Gemene man litar inte på att någon butik har lågt pris, förutom Lidl och Willys. Anledni...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063