23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Nytt projekt ska förbättra det lokala utbudet”

För att komma starkare ur krisen får vi inte glömma våra långsiktiga mål och vår värdegrund, skriver City Gross vd Anders Wennerberg i sin krönika om värdet av att satsa svenskt.

Utsikterna för dagligvaruhandeln har verkligen förändrats drastiskt under det senaste året. Det är snart ett år sedan smittspridningen av corona avtog och vi inte längre levde i en pandemi. Det är också snart ett år sedan Ryssland invaderade Ukraina.

Under pandemin sökte sig fler till dagligvaruhandeln. När restauranger och stora event stängde ner fick hemmakocken träda fram och vi unnade oss dyrare färskvaror oftare. Samtidigt som branschen utvecklades positivt fick vi också anpassa vår verksamhet rejält efter hand som nya restriktioner tog form. Vi fick hitta nya arbetssätt, anpassade kundantal i butik och byggde ut vår e-handel. Allt för att göra det enkelt för våra kunder att fortsätta handla hos oss, utan att känna sig rädda för smitta.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02