23948sdkhjf

Grönsakskollen: Premiumsegmentet viktig del i prisstrategin

Är det läge att gå all-in på klipp i grönsaksdisken? Det ena behöver inte utesluta det andra, menar Grönsakskollens expert Mats Lundgren.
Att det är tuffa tider märks i dagligvaruhandeln. Konsumtionen minskar i volym men ökar i värde på grund av inflationen, och butiker och kedjor med tydlig lågprisprofil vinner mark. Inget konstigt med det: Om man under många år tydligt och konsekvent byggt en position baserad på låga priser, så är det klart att man tar marknadsandelar när efterfråg...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Första släggslaget – Ica bygger om från Kvantum till Maxi i Lund
Coop Sveriges vd i stor intervju: ”En jättetuff situation för alla”
Livsmedelsföretagens vd: De populistiska utspelen haglar
Byter lönsam Ica mot utmaning i Ullared
Efter salmonellan – äggbrist hotar till påsk
Handlar'n-butik i konkurs – kritiserar Axfood
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.109