23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärkesexperten: Lågprisjättarna har lyckats knäcka ekvationen

I tider med ökade priser söker sig allt fler kunder till lågprisjättarna. Varumärkesexperten Niklas Turner Olovzon analyserar vad Willys och Lidl lyckats bra med – och vilka lärdomar andra aktörer kan dra från deras arbete med sitt varumärkesarbete.

Dagligvaruhandeln står inför flera utmaningar. Förutom att hantera dyra elräkningar och kostnadsökningar pågår en kamp om både nå och att behålla kunderna. Exempelvis redovisade dagligvarujätten Ica dystra siffror i sin senaste boksluts- och delårsrapport.

En aktör som kunnat visa på ett starkt resultat är Willys. Enligt ägaren Axfood är ambitionen att kedjan ska kunna erbjuda Sveriges billigaste matkasse. Även Lidl har positionerat sig som en stark aktör på lågprismarknaden. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142