23948sdkhjf

Mer värde men mindre volymer i osthyllan

Svenskarnas kärlek till ost ser inte ut att avta, men konsumtionsmönstren håller på att ändras när osten rör sig från mackan till stekpannan. Med vissa undantag sker också en minskning volymmässigt.
I Sverige har osten länge haft en given roll i kylskåpet och sedan 1980 har konsumtionen ökat med 38 procent till 19,5 kilo per person och år. Det gör också Sverige, tillsammans med andra EU-länder, till en av de största konsumenterna i världen.

Men ost är också en dyr produkt och den senaste tidens kraftiga prishöjningar har lett till ett volymta...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.109