23948sdkhjf

Svensk produktion inte rustad för lågprisklimatet

Lågpris är för första gången den viktigaste konsumenttrenden i Livsmedelsföretagens rapport. Svenska producenter har nu att välja mellan två dåliga alternativ.
När Livsmedelsföretagens chefsekonom Carl Eckerdal under Livsmedel i fokus trendseminarium presenterade branschorganisationens konjunkturbrev för det fjärde kvartalet var det, inte oväntat, dåliga nyheter.

– Det är dysterkvistarnas bibel jag kommer med då mycket går i dysterhetens tecken nu, säger Carl Eckerdal om rapporten.

Den kanske största ny...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093