23948sdkhjf

Svensk produktion inte rustad för lågprisklimatet

Lågpris är för första gången den viktigaste konsumenttrenden i Livsmedelsföretagens rapport. Svenska producenter har nu att välja mellan två dåliga alternativ.
När Livsmedelsföretagens chefsekonom Carl Eckerdal under Livsmedel i fokus trendseminarium presenterade branschorganisationens konjunkturbrev för det fjärde kvartalet var det, inte oväntat, dåliga nyheter.

– Det är dysterkvistarnas bibel jag kommer med då mycket går i dysterhetens tecken nu, säger Carl Eckerdal om rapporten.

Den kanske största ny...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.109