23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Axfoods e-handelschef: ”Otroligt svårt att sia om framtiden”

Enligt Frida Ridderstolpe, e-handelschef på Axfood, bidrar välpositionerade varumärken till bolagets framgång. – Willys går väldigt starkt, säger hon.

Axfood leder e-handelsligan men har i likhet med övriga branschen sett en nedgång i e-handeln sedan toppnoteringarna under pandemin. Mer om det kan du läsa här:

Axfoods intäktsandel från nätförsäljningen landade på 5,4 procent i kvartal fyra och bolaget är inte långt ifrån Ica mätt i absoluta tal trots en total omsättning som är mindre än hälften så stor. Axfoods nätförsäljning har backat 3,1 procent jämfört med kvartal fyra 2021, något bolaget uppger beror på avyttringen av Mat.se. Gör man endast en jämförelse av helåret 2022 visar bolagets e-handelsandel på en uppgång under årets senare delar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.391|