23948sdkhjf

Snabbare prisändringar gör elektroniska prisetiketter mer lönsamma

En investering i digitaliserade butikshyllor betalar av sig på 18 månader. Det hävdar prismärkningsbolaget Pricer som beställt en studie av fördelarna med de egna produkterna.
Studien är genomförd av konsultbolaget Forrester som gjort djupintervjuer med representanter från tre dagligvarukedjor som använt sig utav Pricers produkter i sina butiker. Det som framkommer i studien är att elektroniska prisetiketter sparar tid för personalen och möjliggör för butikerna att prisoptimera på olika sätt.

– Problemet som många kedjo...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.57