23948sdkhjf

Nu tar emv-rusningen fart efter sega starten

Nu är den väntade ökningen av kedjornas emv här. Men det handlar inte om en explosion, ledtiderna är långa, och i det nya prisklimatet är det bara början på en utveckling vi nu ser ta fart.
Sedan matprisinflationen tog fart i spåren av kriget i Ukraina och både konsumenter och handeln allt mer tyngs av ökade energikostnader och räntor, har ett ökat fokus i branschen legat på egna märkesvaror, emv.  Både som ett sätt att pressa priserna och att kunna erbjuda ett bättre prisvärde i de olika segmenten; lågpris, medium och premium.

...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.11