23948sdkhjf

Han ska leda Dagligvarugalans event: ”Jättespännande komma ut i landet”

Martin Moström, vd på Retail House, ska leda Dagligvarugalan Götaland, i år i Malmö, och dessutom senaste tillskottet, Dagligvarugalan Norrland i Umeå.

Har du hunnit fundera över de ämnen som ingår i programmet?

– Jag tänker, som förberedelse, möta alla som ska tala under dagarna. Jag får hitta vinklar inom handeln och kanske lite forskning. Framför allt ska vi ha en trevlig och givande dag.

Du har ju över 20 års erfarenhet inom dagligvaruhandeln av marknadsföring och prissättning, som är dagens ämne. Hur kan du använda din kunskap som moderator?

– Jag tänker att det blir diskussioner kring hur vi ska attrahera kunder till butiken och vi kommer nog inte att komma undan prisfrågan. Det går att göra mycket med en mängd verktyg som vi har i butiken. Till exempel exponeringen, placeringen och skyltningen. Här finns en stor ekonomisk potential.

Vad tycker du om att Dagligvarugalan växer?

– Det är jättespännande att den kommer ut som koncept i landet. Det tar lite tid och kräver en del marknadsföringsresurser men det är verkligen en kul utveckling.

I både Malmö och Umeå kommer Fri Köpenskap att presentera bästa butiken i respektive stad framröstad av invånarna i staden genom en tävling på Facebook. Vad tror du om den idén?

– Det kan vara bra. Allt som kan skapa engagemang är bra. Butikerna är lokala i sin hållning så det skapar säkert engagemang.

Hur kändes det att bli tillfrågad att leda konferenserna på Dagligvarugalan Götaland och Norrland?

– Jag är jättehedrad och det ska bli jätteroligt. Själv gör jag forskarfrukostar i en mycket mindre skala. Dagligvarugalan är ett väldigt viktigt event. Det enda som faktiskt lyfter butiksmedarbetarna, en viktig grupp i samhället.

Programmet

Ur programmet för Dagligvarugalan Götaland den 26 september och Dagligvarugalan Norrland den 10 oktober.

  • Kampanjer – Hur sätter man den perfekta kampanjen eller kampanjvarorna?
  • Prissättning – ur ett teknikperspektiv och ur ett omsättningsperspektiv
  • Det perfekta kundvarvet – finns det?

Dags att nominera till alla kategorier på Dagligvarugalan!

Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078