23948sdkhjf

Tasteful Foods vill få spridning i svenska butiker – anställer egen säljkår

Tasteful Foods vill stärka sin försäljning till de svenska dagligvarukedjorna. 

Det norska convenienceföretaget vill ha säljare som initialt fokuserar på att få ut färdigrätter i butiker i de svenska storstäderna. Men ambitionen är att sedan växa runtom i hela landet. Den svenska marknaden är företagets näst största. 

– Vi har tidigare haft extern säljkår, men eftersom färsk kyld färdigmat kräver full uppmärksamhet av säljkåren, kommer vi att med egna säljare, kunna fokusera bättre. Vårt mål är att vara en naturlig speaking-partner till butikerna och då måste vi också se till att vi har den tiden i butik, säger Tasteful Foods svenska Country Manager, Patrik Arreman och fortsätter:

– Samtidigt tycker jag att det sänder en tydlig signal till våra kunder att Sverige är en av våra absolut viktigaste marknader.

Tasteful Foods säljer sina produkter under varumärken som Food Collective, Taste of the World, Tasteful och Grönt. Ambitionen är att bli det störa bolaget i Sverige inom sin sektor. 

– Vår stora styrka är att vi är ett livsmedelsföretag som enbart fokuserar på att utveckla convenience-produkter. Detta ger oss en konkurrensfördel, då vi har stor kompetens inom produktutveckling och ständigt kan följa trenderna. Det har också varit en stor fördel på den svenska marknaden, säger Patrik Arreman. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094