23948sdkhjf

Färskpasta tappar rejält – och antalet varumärken minskar

Försäljningen av färskpasta har sjunkit rejält. Men volymförsäljningen av pasta håller sig stadigt på samma nivå trots prisökningarna.
På grund av prisökningar på runt 16 procent har försäljningen av färskpasta ökat med två procent sett till värde det senaste året. Men volymförsäljningen har rasat med 12 procent jämfört med hur det såg ut innan kriget i Ukraina. Det visar siffror som analysföretaget NielsenIQ tagit fram åt Fri Köpenskap. 

– Gällande den färska pastan så...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078