23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Så hjälpte Temu ett eventproffs att ta sig an sin största utmaning

Innehållet i den här artikeln är sponsrat av instagram.com/caroliinelindberg/

Mamma använder Temu för att fixa barnkalas och förvandla hemmet – utan att spräcka budgeten

I en stillsam norrländsk småstad, omgiven av tallskog och snö, har Caroline Lindberg blivit något av ett proffs på att ordna barnkalas. Den 31-åriga tvåbarnsmamman har redan styrt upp ett dussintal firanden för sin son och dotter. Men när dotterns åttonde födelsedag närmade sig, ställdes Caroline inför sin största kalasutmaning hittills.

Den lilla flickan nöjde sig inte med ett vanligt kalas – hon ville ha en riktig prinsessfest, med tiaror, glitter och allt det där sagolika som hör ett kungarike till. Idén var förtrollande, men att förverkliga den visade sig vara en helt annan historia.

– Jag bor på en plats där utbudet för kalasgrejer är rätt dåligt, berättar Caroline. Det går att hitta lite ballonger och så, men det är mycket dyrare. Temu räddade mig, säger hon.

Temu, som är en relativt ny aktör inom europeisk e-handel, etablerade sig i regionen för två år sedan. Sedan dess har över 100 miljoner konsumenter i Europa handlat via plattformen, lockade av det breda utbudet och de låga priserna. För Caroline kändes det som att kliva in i en festbutik lika stor som internet.

Hon klickade sig igenom sida efter sida med pastellfärgade kalasprylar: födelsedagstiaror, siffronballonger med fina små rosetter, en båge av ballonger, en duk, servetter och muggar i matchande färger. Allt hamnade i varukorgen. Hon packade godispåsarna med omsorg.

Resultatet? Dottern "blev överlycklig när hon såg hur hennes drömkalas blev verklighet."

Caroline uppskattar att hon sparade runt 1 000 kronor på kalaset – en skillnad som märktes i plånboken. Tidigare brukade hon inte slå på stort. Priserna var för höga. Utbudet för litet.

 – Men med Temu har utbudet blivit mycket större och betydligt billigare, säger hon.

Hon är inte ensam. En färsk undersökning från Kantar visar att 68 procent av konsumenterna i Norden upplever att Temu gör deras vardagsinköp mer överkomliga. 42 procent pekar ut de konkurrenskraftiga priserna som appens största styrka, och nästan 60 procent säger att de hittat produkter på Temu som inte finns någon annanstans – varken online eller i fysiska butiker.

Temu lanserades i USA 2022 och finns nu i över 90 marknader världen över. Plattformen bygger på direktköp från fabrik, vilket kapar mellanhänder och påslag – och låter konsumenterna ta del av besparingarna. Under 2024 toppade appen nedladdningslistorna för både Apple och Android i många av de regioner där den är aktiv.

Caroline litar mer på plattformen med direktköp från fabrik än på lokala alternativ.

 – Det är billigare. Allt finns i en och samma app, och leveransen går direkt till närmaste utlämningsställe, säger hon.

Snart beställde hon även köksredskap, inredningsdetaljer – till och med biltillbehör.

Och så småningom började även hemmet förändras. Vänner lade märke till nyheterna – de lekfulla uppgraderingarna i barnens rum, de dekorativa detaljerna runt om i huset. På sociala medier skapade hennes bilder från kalaset och hemmet både nyfikenhet och komplimanger.

Hon började tipsa andra om Temu, tack vare det "enorma utbudet till riktigt bra priser."

Det som började med en prinsessfest växte i tysthet till något större – ett hem i förvandling, format av varje ny upptäckt.

Sänd till en kollega

0.032