23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Just-in-time Key Account Management

Efterfrågan på Just-in-time KAM tjänsterna har vuxit i volym de senaste åren, och många bolag har outsourcat det centrala säljarbetet på säljbolag som FMCG Partner. En kompetent KAM som övertar ansvaret för hela den centrala delen kan kosta så lite som en veckolön.

Förfallodatum
den 31 maj 2024

En kompetent KAM kan vara skillnaden mellan att bli avlistad eller en stark tillväxt för bolaget. Under senare år har KAM arbetet förändrats. Från att ha varit starkt relationsbaserat med starka personliga band, har arbetet blivit mer strukturerat och datadrivet. Beslut sker numera utifrån tillväxt, konsumentbas och adderade värden, och tack vare ECR-arbetet har dagens KAM ett tryggt system att luta sig mot. 

Idag är det många varumärken som har behov av ett strukturerat KAM arbete. I synnerhet ägarledda bolag skulle växa med att ha tillgång till en dedikerad KAM. Många av dessa bolag drunknar i hanteringen av de centrala dialogerna, och ofta landar ansvaret på ägaren. En faktor är den höga kostnaden, och en annan är svårigheten att locka talanger och erfarna individer.  Därför har efterfrågan på Just-in-time KAM tjänsterna vuxit i volym de senaste åren, och många bolag har outsourcat det centrala säljarbetet på säljbolag som FMCG Partner. En kompetent KAM som övertar ansvaret för hela den centrala delen kan kosta så lite som en veckolön. I gengäld får man ett professionellt och aktivt arbete med inköparna, med säkerställda ECR aviseringar och korrekta presentationer. En annan fördel är den upparbetade know-how som finns inom väggarna hos ett bolag som bedrivit verksamhet i över tre decennier.  

FMCG Partner Sweden AB
Byängsgränd 22
120 40 Stockholm
Stockholms stad
Sverige
VAT nummer: SE5568146327

Kontaktperson

MA

Sänd till en kollega

0.047