23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Mycket har förändrats – men inte kampanjerna i butik”

Patrik Thulin är förvånad över att det i en så snabbrörlig bransch hänt så lite när det gäller kampanjandet i butik och avslutar sin krönika med några datadrivna tips.

Jag har förmånen att arbeta med många unga, duktiga medarbetare på Retail Academics. Vår senaste rekrytering är inte mycket äldre än min son, så även om det inte speglar min självbild är det bara att inse att jag har drygt 20 år i branschen. 

Ibland kan jag tycka att vi är lite långsamma i vår snabbrörliga bransch, men tar vi ett perspektiv på 20 år har det hänt otroligt mycket. Vi har upplevt en enorm utveckling av produkter och sortiment, ett fåtal mejerivaror har idag blivit hundratals i en stor butik. Då var filmjölken inte smaksatt och laktosfritt knappt uppfunnit. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|