23948sdkhjf

Lövtunna marginaler och ökat tryck på redan ansträngt samarbete

Det är slut på ”business as usual”. Nu behövs ett större gemensamt fokus på säljplatsen i butik, menar retailexperten Martin Moström i sin krönika.
Dagligvarubranschen utmanas på bred front av en rad kostnadschocker och därmed står butikens lövtunna marginaler på spel. Den svagare lönsamheten i butiksledet kommer att ha en direkt påverkan på det, i många fall, redan ansträngda samarbetet med dagligvaruhandelns leverantörer.

Handeln kommer förmodligen att vilja omförhandla sina avtal, dra ned ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125