Det är en av huvudägarna till Gårdssällskapet, Kenny von Walden, som med ett stort mått av lugn berättar om hur barndomsvännernas vilja att jobba tillsammans över sommaren utvecklades till en framgångsrik e-handel. 2021 omsatte Gårdssällskapet cirka 138 miljoner kronor och företaget har vunnit många priser, bland annat Unga företagare i Stockholm.
...
Sommarjobbet blev framgångsrikt onlineföretag
Gårdssällskapets affärsnisch sedan starten 2013 är att sälja ekologiskt och till stora delar Krav-märkt färskt kött från svenska gårdar online.– Det började som ett sommarjobb, säger Kenny von Walden.

Kenny von Walden, en av grundarna till onlineföretaget Gårdssällskapet som har cirka 15 egna kylbilar och kör sina leveranser utifrån Solna, Göteborg, Helsingborg och Eskilstuna. För att leverera lådor med Krav-kött till Sundsvall, Norrlandskusten och Gotland hyr man in sig i kylbilar. Foto: Siw Kejonen
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer