23948sdkhjf

”Ängsliga och obegripliga prisskillnader”

Vi behöver med stolthet och kunskap kunna prata för en produkt på ett sätt som gör det begripligt för konsumenter varför den kostar mer, skriver Sprillos vd Christina Cheng i sin krönika.
Den senaste tidens debatt om höga matpriser och onda Ica-handlare som skor sig på vanligt folk speglar en lätt tröttsam syn på vår mat; den är basal och ska därför framför allt vara billig.

Men, man kan även konstatera att vår bransch, maten och matsystemet har en särställning på många sätt, och därmed bör vi också betrakta den ur det perspektivet...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156