– Vi funderade på hur vi kunde skapa fler möten med kunder. Vårt Instagram har 2 000-3 000 följare. Efter ett år har Tiktok-kontot 6 800 följare, säger Vanda Alfredsson, butiksmedarbetare på Ica Maxi Hässleholm.
Den snabba ökningen tror Vanda Alfredsson beror på att Tiktok är den mest populära sociala medier-appen i dag.
– På Tiktok fungerar det ...
Hon har receptet för lyckad Tiktoknärvaro
Det tio personer starka sociala medier-teamet på Ica Maxi Hässleholm bestämde sig för att börja med Tiktok. Första klippet gav 40 000 visningar. Det gäller att göra attraktiva klipp, säger Vanda Alfredsson.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer