23948sdkhjf

”Dagligvarusäljaren behöver bli mer rådgivande”

Dagligvarusäljarens roll förändras när frågan blir hur varumärkena kan stötta butikens utveckling, skriver retailexperten Martin Moström i sin krönika.
Tiden är mogen för att påbörja ett fördjupat samarbete mellan handelns butiker och leverantörernas säljkårer.

Två viktiga åtgärder som handeln gör för att rädda sina resultat är att fokusera på att sälja mer av sina egna varumärken och dessutom dra ned på timmar. Kortsiktigt kan detta ses som ett hot mot leverantörsvarumärkena men är egentligen en...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.099