23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Dagligvarusäljaren behöver bli mer rådgivande”

Dagligvarusäljarens roll förändras när frågan blir hur varumärkena kan stötta butikens utveckling, skriver retailexperten Martin Moström i sin krönika.

Tiden är mogen för att påbörja ett fördjupat samarbete mellan handelns butiker och leverantörernas säljkårer.

Två viktiga åtgärder som handeln gör för att rädda sina resultat är att fokusera på att sälja mer av sina egna varumärken och dessutom dra ned på timmar. Kortsiktigt kan detta ses som ett hot mot leverantörsvarumärkena men är egentligen en fantastisk möjlighet för leverantörerna om den utnyttjas rätt. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.17