23948sdkhjf

Minimat till jul en trend – ”logisk produktutveckling”

Minijulskinkan förväntas göra succé – skräddarsydd efter konsumentens konsumtion och plånbok, och med mindre svinn som en konsekvens. En logisk produktutveckling, menar Majsan Pense på Coop Sverige.
Lågkonjunktur och världsläget får konsumenten att hålla allt hårdare i plånboken. Enligt HK Scan och Gudruns Kött & Charkuterier är det ett förändrat konsumentbeteende som vi ser framöver – en trend där prispunkten blir allt viktigare. Man vill helt enkelt inte köpa mer, eller för mycket, än det som äts upp.

Den omtalade minijulskinkan om 800 ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094