23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coop-butik i norr gjorde alla rätt enligt Fairtrade

Stora Coop i Piteå har utsetts till årets kampanjbutik av organisationen Fairtrade.

Enligt Fairtrade har butiken utmärkt sig på flera sätt med:

– Den fina kampanjexponeringen

– Erbjudanden i butik

– Användandet av butiksmaterial

– Att kampanjen synts i sociala kanaler

Under Fairtrade Sveriges höstkampanj veckorna 41–42 samlades butiker, företag, organisationer med flera för att gemensamt sätta fokus på Fairtrade.

Kampanjen gick under namnet ”Flytta handen”. Syftet var att fler konsumenter ska upptäcka hur enkelt det är att med det dagliga valet i butik göra skillnad för odlare och anställda i länder med utbredd fattigdom. I samband med årets kampanj bestämde Fairtrade Sverige att kampanjteamet också skulle utse årets kampanjbutik.

Maria Herou Wallner, account manager food retail på Fairtrade Sverige:

– Årets kampanjbutik skulle utses utifrån synligt engagemang. Då är variabler som butiksexpon, butiksmaterial, bjudningar i butik, tävlingar och inlägg i sociala medier det som väger in.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157