23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

En fjärdedel av marknaden för matkassar raderad på ett år

Marknaden för måltidskassar nådde sin högsta punkt i september 2022 och har sedan dykt 25 procent.

De kraftiga prisökningarna och svenskarnas allt tunnare plånböcker har slagit hårt mot många branscher. Marknaden för måltidskassar är ett tydligt exempel.

I oktober gjorde Fri Köpenskap en kartläggning av läget för de olika aktörerna i branschen med rubriken ”Matkassarnas mörka år”. Genomgången var baserad på boksluten för 2022. Sedan dess har krisen fördjupats. Marknaden för måltidskassar nådde, enligt GfK:s undersökning sin högsta punkt i september 2022 för att sedan tappa 25 procent på bara ett år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.236