23948sdkhjf

Varumärken kan skapa egen e-handel via Matspar

Ny tjänst ska förbättra upplevelsen inom livsmedelssektorn för konsument.

Livsmedelsproducenter kan med en ny tjänst från Matspar sälja sina produkter direkt till konsument. Besökare som är inne på en producent hemsida kan beställa produkten och sedan länkas över till Matspar för utcheckning.

– Nyckeln till framgång i dagens digitala detaljhandelslandskap ligger i att förenkla kundens köpprocess. Med vår nya tjänst strävar vi efter att skapa lösningar som gör det lättare för konsumenten att fatta välgrundade köpbeslut och handla på det sätt som är bäst för dem, säger Omid Ghanbari, vd för Matspar.

Än så länge har livsmedelsproducenten Orkla anslutit med tio av sina varumärken, bland annat Pauluns, Felix, och Anamma.

– Funktionaliteten vi nu har implementerat hjälper oss att bygga starkare relationer med våra konsumenter och erbjuder en smidigare väg för de att köpa hem produkterna, kommenterar Sarah Drangel, digitalt ansvarig på Orkla Foods Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125