Så går det för aktörerna som vägleder till lägst priser
Jämförelsetjänster, e-reklamblad och kampanjsamlare. Här är aktörerna som ökat i popularitet ju mer prismedvetna livsmedelskonsumenterna blivit.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/108327300.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1800&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1151&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=422&accessToken=09ea30223db1b28ef75f9f988148c22c77be1574df62b910241cb2fb476a270e)
Omid Ghanbari och Daniel Linde tror på framtida tillväxt för aktörer som vill hjälpa folk att hitta lägre priser i matbutiken. Foto: Press
De har funnits ett tag men de senaste åren, i takt med att priset blivit en större prioritet för konsumenterna, har apparna och tjänsterna vars affärsidé är att hjälpa kunderna att hitta lägst priser på livsmedel ökat i popularitet. Allra mest synlighet i etablerade medier har Ulf Mazur och hans Matpriskollen haft, men det finns en hel rad med andr...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration