23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Konkurrenterna dagligvaruhandeln inte tänker på

Den som inte har en tydlig strategi för att skapa känslan av att varje ny hylla kan innehålla ett fynd kommer att få problem, skriver retailexperten Johan Kaij.

För tio år sen arbetade jag med en retailer, där jag också var medlem i deras kundklubb. Så jag frågade om vi inte kunde titta på min egen profil. 

Absolut var svaret, och fick snabbt höra: ”Du kanske inte är vår mest lönsamma kund…”.

Tydligen var jag osedvanligt bra på att inte bara handla kampanj eller säsongsrea – jag siktade även in mig på ”halva reapriset”. En riktig treasure hunter som tänkte att bara jag gräver längst ner i bingen, så kan jag hitta skatten ingen annan hittar. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078