23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kedjornas hybridsatsning – ”Säljer flera ton i veckan”

”Plant forward”, eller hybridkött om man så vill, ger mindre klimatpåverkan, är mer hälsosamt och är dessutom billigare än konventionellt kött. Nu har trenden fått fotfäste i Sverige. Vi kan mer eller mindre halvera klimatpåverkan, menar Axfood.

De så kallade kötthybriderna, produkter som består av både kött och grönsaker, har börjat ta plats i kyl- och frysdiskarna på allvar. Tillverkarna och livsmedelskedjorna ser en möjlighet att få ned sitt eget klimatavtryck och öka andelen hälsosamma produkter – och till ett billigare pris för konsumenten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156