23948sdkhjf

”Långsiktiga konsekvenser när emv prioriteras”

Med färre varumärken i spel blir utrymmet för nyskapande snävare, skriver Matspars vd Omid Ghanbari i en krönika där han varnar för att kedjornas allt mer framträdande emv kan ge flera långvariga konsekvenser. 
I tider av ekonomisk osäkerhet söker konsumenter efter värde för pengarna, samtidigt som detaljhandeln letar efter vägar för att bibehålla eller öka sin lönsamhet. 

Sveriges unika dagligvarulandskap domineras idag av ett fåtal stora aktörer, där egna märkesvaror (emv) blir allt mer framträdande. Produkterna erbjuder oftast ett lägre pris för ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125