23948sdkhjf

Därför spår hon Coops undergång – ”Svårt att anpassa sig”

Konsums utveckling under 1900-talet speglar det svenska folkhemmets uppgång och fall. Det är en av slutsatserna i Sara Kristofferssons bok där hon undersöker hur en av Sveriges största koncerner kunde tappa sin särställning i landet.
Sara Kristoffersson är professor i designhistoria på Konstfack i Stockholm till vardags. Men i sitt författarskap har hon främst utforskat den bredare kulturhistoriska betydelsen hos svenska butikskedjor.

I sin första bok skrev hon om Ikeas koppling till Sverige och i sin senaste har hon fokuserat på Konsums historia under 1900-talet, ett varumärk...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.188