23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Uppstickaren på marknaden: ”Måste vara förändringsbenägen”

Med låga priser och en aktiv närvaro på sociala medier har Normal lyckats plocka försäljningsandelar på den grå marknaden.

Den gråa marknaden plockar försäljningsandelar från dagligvaruhandeln, visar data från CPS GfK. Framför allt är det i segment som hem- och husvård, samt personlig hygien. En av uppstickarna de senaste åren är Normal som går starkt i framförallt den senare kategorin.

– Vi tänker inte så mycket på vem som är vår konkurrent, utan vi tänker på vad vi gör och gör vår egen grej. Vi tar väl lite från alla olika håll och kanter, kommenterar Jan Nyberg, landschef på Normal, siffrorna för Fri Köpenskap.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02