23948sdkhjf

Vem är egentligen ”the good guy”?

Vem betalar då handeln ökar sin lönsamhet trots att priserna justerats nedåt, undrar Lennart Jönsson som i sin krönika efterlyser ett fördjupat samarbete för att få en mer livskraftig bransch.
Efter första kvartalet visar rapporterna kraftiga tillväxttal i omsättning på de två stora handelshusen. Ica ökade sin lönsamhet med 41 procent till en rörelsemarginal på 3,6 procent och Axfood med 18 procent till 4,0 procent. Detta samtidigt som matprisinflationens årstakt var 1,4 procent för samma kvartal, att jämföra med föregående kvartal då mo...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095