23948sdkhjf

”Närbutiken är död – länge leve närbutiken!”

Retailexperten Johan Kaij konstaterar i sin krönika att närbutikerna i dag kan se väldigt olika ut. Det enhetliga formatet är dött, men kreativiteten och innovationsgraden hög och vinnarkonceptet stavas relevans.
Förra året besökta jag många närbutiker, för av någon märklig slump verkar det ofta finnas någon i närheten när jag behöver dem. Ett av de fem format som jag under mina i år i branschen har lärt mig – de övriga är stormarknad, stor supermarket, supermarket och lågprisbutik. 

Man gillar ju tydlighet, om det står närbutik så förstår jag di...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.601