23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärkesstrategen: ”Ingen har ännu lyckats kommunicera emv”

Emv fortsätter att växa men vad står det för? Ingenting annat än att det är billigare, säger varumärkesstrategen Håkan Olofsson. Det finns bredd men ingen spets i kedjornas emv, menar han.

När priserna har skjutit i höjden söker konsumenten billigare alternativ, något som gynnar kedjornas egna lågprismärken. Bortsett från ett fåtal varor med miljöprofil handlar emv i svensk dagligvaruhandel bara om låga priser, menar varumärkesstrategen Håkan Olofsson.

– Ingen dagligvarukedja har ännu lyckats kommunicera att dessa varor är bra – bara att priset är lägre. Man har heller inte kunnat förklara hur priset kan vara lägre. Därför utgår kunderna från att det skett på bekostnad av kvalitet. Ingen väljer prästosten från Garant om den från Arla kostar detsamma, säger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|