23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

CBS vd: ”Bästa kundmötet resultatet av bästa medarbetarmötet”

Även om varan är densamma är skillnaden stor på upplevelsen av inköpet, menar Meta Persdotter i sin krönika. Resultatet av den interna kulturresan Raketen märks och upplevs nu allt mer i butikerna, skriver CBS vd.

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens

Ponera att en kund är på väg att köpa ett livsmedel, men hos vem väljer han eller hon att göra det? Varan är ju densamma och fyller samma funktion hos de flesta aktörer. Eller är den och gör den verkligen det? 

Jag vill tro att upplevelsen av inköpet skiljer sig väsentligt beroende på hos vem kunden väljer att handla. Varans resa börjar i tanken och slutar i förädlad form på tallriken och däremellan sker en mångfacetterad resa kantad av avvägningar, intryck och beslut. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03